in

Nastavení času na ranní vstávání

Vstávejte mnohem snáze díky našemu nastavení na probouzení

Ranní vstávání efektivněji

Spánek, známe ho úplně všichni a všichni ho potřebujeme k tomu, abychom mohli vůbec nějak fungovat. Většinou se říká, že bychom měli spát 7-8 hodin denně, což se však bohužel velmi často nevydaří a my spíme méně nebo naopak více, pokud nemáme co dělat. Někteří lidé si raději o hodinu přivstanou, aby vše stihli, jiní si zase raději až do oběda poleží, i když mají plno práce. Spánek určitě nemůžeme nahradit ranním kafíčkem či energetickým nápojem, je to zkrátka činnost, kterou potřebujeme.

Spousta z nás si myslí, že když spíme, tak se vůbec nic neděje. To není vůbec pravda, spánek se totiž dělí na několik cyklů.

Spánek

1. Fáze – lehký spánek, jako poruchy, které se dějí v této fázi, můžeme považovat pocit padání či škubnutí

2. Fáze – trochu hlubší spánek, snížení svalového napětí

3. Fáze – hluboký spánek, jako poruchy této fáze můžeme považovat noční děsy či mluvení ze spánku

4. REM – v této fázi se nám zdají sny

Na tomto jednoduchém obrázku se můžeme podívat, jak po sobě pokračují fáze.

Jak si tedy nastavit vhodný čas na spaní?

V první řadě musíme spát samozřejmě dostatečně dlouho. Měli bychom spát alespoň 5 hodin, jelikož poté končí svalové regenerace. Pokud si nastavujeme na probuzení budík, měli bychom se probudit právě mezi přechodem z REM fáze do 2. fáze spánku.Jeden spánkový cyklus trvá zhruba 90 minut, tudíž bychom měli spát právě takový čas, abychom se probudili právě mezi REM a druhou fází spánku.Příklad:  Chceme vstát v 7:00, měli bychom tudíž jít spát nejlépe ve 22:00 nebo ve 23:30

  Chceme vstát v 6:30, měli bychom tudíž jít spát nejlépe ve 23:00 nebo ve 21:30

Jak tedy vstát, abychom nebyli unavení?

  • Spát dostatečně dlouho
  • Probouzet se mezi REM a druhou fází spánku
  • Chodit spát pravidelně – každý den ve stejný čas

Doufám, že si všichni, kteří mají problémy s ranním vstáváním, si sáhnou na srdce a budou dodržovat těch pár rad, které jsme si tu dnes řekli, aby se jim lépe vstávalo.

Šéfredaktor

Autorem článku je Ondřej

Autor článkůOvěřený uživatelAutor obsahuRoky členství

Komentáře na webu nebo na Facebooku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

2 × jedna =

Loading…

0

Facebook komentáře